بررسی مسایل مرتبط با صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با حضور نامور مطلق

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری نشست معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با صنعتگران و پیشکسوتان صنایع دستی استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل ، «مهرداد رئیسی» اظهار داشت : در این نشست که با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار گردید ، وی از نزدیک در جریان دغدغه ها و مشکلات پیش روی صنعتگران این استان قرار گرفت.
فعالان این صنعت ضمن اظهار وجود مشکلات در زمینه بیمه صنعتگران و هنرمندان این بخش ، ساماندهی نشدن فارغ التحصیلان ، مشکلات بر سر راه اعطای نشانهای ملی صنایع دستی ، تأمین نشدن برخی مواد اولیه و وجود مشکل بر سر راه صادرات را از جمله موانع و مشکلات موجود در این صنعت بیان کردند.
نامور مطلق ضمن شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادهای فعالان این حوزه اظهار داشت: فعالان این صنعت در صورت ارائه طرح های اشتغال زای کوتاه مدت و میان مدت ، از حمایتهای مالی دولت بهره مند می شوند .
وی صیانت از هنرهای سنتی استانهای کشور در راستای تقویت هویت ملی ، معرفی آن به نسل جوان و کمک به رونق گردشگری را از دیگر برنامه های این معاونت در بخش صنایع دستی برشمرد و گفت : هنرمندان این بخش باید توانمند شوند تا بتوانند در راستای صادرات نیز قدم بردارند .
وی همچنین با تشریح سیاستهای دولت در راستای برند سازی محصولات صنایع دستی و کاهش تصدی گری از بخش ها افزود :
جهت تحقق این هدف ، تشکیل و توانمند سازی اتحادیه های صنایع دستی را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم با افزایش توان مالی آنان ، مشکل تأمین مواد اولیه برخی از فعالان این صنعت برطرف گردد .
نامور مطلق ضمن تأکید بر لزوم کاربردی شدن پژوهشها در بخش صنایع دستی ، افزود :کارگروههای علمی با حضور اساتید دانشگاهها و فعالان این بخش در استانها تشکیل می گردد تا دانشگاه و صنعت نیز در مسیر معین حرکت کنند .
نامور مطلق همچنین از راه اندازی خانه های صنایع دستی در استانهای کشور خبر داد و افزود :این واحد ها شامل آموزش ، فروش تولیدات صنایع دستی ، تولیدات خاص منطقه ای ، مشاوره ای نمایشگاهی و کارگاهی در حوزه صنایع دستی است که در اماکن تاریخی و فرهنگی استانها مستقر می باشند.
مهرداد رئیسی در پایان خاطر نشان کرد : نامور مطلق ضمن بازدید از کارگاه تولیدی آسایشگاه معلولین یکتا ، کارگاه نمد مالی نوین بهرام آباد ، کارگاه تولیدی محصولات آهنگری و هنری و بازدید از کارگاه تولیدی احجام فلزی از نزدیک در جریان مشکلات و موانع موجود در این حوزه قرار گرفت و بر لزوم حضور نیروهای دانشگاهی وتحصیل کرده در این حوزه تاکید کرد.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 139212036