طراحی محور تاريخي ـ فرهنگي شهرستان شاهين‌دژ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از  در دست طراحی بودن محور تاريخي ـ فرهنگي شهرستان  شاهین دژ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری در جریان بازدید از تپه و حمام تاريخي قپان و جداره افشار شهرستان شاهین دژ ، به‌همراه معاونين ميراث فرهنگی و گردشگری ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت:  این طرح توسط اداره‌كل میراث فرهنگی استان در دست تهيه و بررسي بوده و پس از طي مراحل قانونی، جزئیات تصويب آن توسط كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اعلام خواهد شد.

وی همچنین در بازدید از حمام تاريخي و خانه اربابي روستاي هولاسوی شاهین دژ  گفت: در صورت جلب رضايت مالكین بناهاي مذکور ،  رَوند ثبت این آثار در فهرست آثار ملی کشور آغاز می شود.

جباری در ادامه با بازدید از مقابر ضخره ای روستای بی بی کند شاهین دژ نیز گفت: با توجه به اینکه این مقابر صخره ای در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است ، اداره‌كل میراث فرهنگی استان آمادگي كامل دارد در زمينه تعريف مسيرهاي دسترسي پياده، محل احداث پاركينگ، لايه‌برداري داخل مقابر و سامان‌دهي آن كمك‌هاي فني لازم را در اختيار فرمانداري و بخشداري شاهین دژ قرار دهد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین در بازدید  از سواحل رودخانه زرينه‌رود ، ضمن تاکید بر پتانسيل‌هاي شگرف آن در زمينه گردشگري، از در دست تهيه بودن پرونده ثبت رودخانه زرينه‌رود و سواحل آن در فهرست آثار طبيعي ملي خبر داد.
 

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393110518