مرمت ایوان مسجد جامع ازغند در شهرستان مه ولات خراسان رضوي

مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مه ولات از مرمت ايوان مسجد جامع ازغند در اين شهرستان خبر داد و گفت: ايوان اين مسجد با همکاری شورا و دهیاری روستای ازغند بصورت مشارکتی مرمت شده است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، سيد محمد انصاري پور با اعلام اين خبر افزود: بنای اولیه مسجد جامع ازغند واقع در روستای ازغند از توابع بخش شادمهر شهرستان مه ولات  شامل ایوان موجود و دو شبستان در ضلع شرقی و غربی این ایوان است.

وي گفت: بنای مسجد راستای شمالی – جنوبی داشته اما ایوان مسجد در جهت قبله کمی چرخش کرده است. این ایوان فضایی مستطیل شکل به عرض 25/6 متر دارد و عمق این فضا 12 متر است.

انصاري پور ادامه داد: سقف این فضا پوششی طاقی شکل از نوع جناقی دارد و سقف مذکور را درر استا طولی به چهار دهانه تقسیم کرده است . ارتفاع ایوان 15 متر می باشد و جرز دو دیوار دو سوی ایوان هر کدام 185 سانتی متر می باشد این مسجد در دوره تیموری ساخته شده است.

به گفته وي، پشت بام و  ایوان مذکور در سال 1391 توسط میراث فرهنگی شهرستان مه ولات بطور کامل عایق بندی و مرمت شد و هم اكنون ايوان اين مسجد نيز مرمت شد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394081720