قرارگیری کاروانسرای تاریخی جانانلو در لیست مزایده صندوق توسعه و احیا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی از قرارگیری کاروانسرای تاریخی جانانلو در لیست مزایده صندوق توسعه و احیا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌ آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه 19 دی‌ماه ۱۴۰۱ضمن اعلام این خبر گفت: کاروانسرای تاریخی جانانلو به شماره ۳۱۷۰۶ در فهرست آثار ملی ثبت شده است، تحت مالکیت میراث‌فرهنگی قرار داشته و در اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی استان است که توسط صندوق توسعه و احیا به مزایده گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: بر این‌ اساس متقاضیان سرمایه‌گذاری در این مزایده، طی مدت هفت روز از تاریخ نشر آگهی حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 25 دی‌ماه مهلت‌ دارند اسناد مزایده را در سامانه ستاد تکمیل کنند.

او ادامه داد: این بنای متعلق به دوران صفوی حدود ۲هزار مترمربع وسعت دارد که اعیان آن حدود ۳۸۰مترمربع و تعداد طبقات آن نیز یک طبقه است. در گذشته کاربری کاروانسرا داشته و امروز کاربری مصوب آن، اقامتی (مجتمع گردشگری بین راهی) با حفظ ضوابط ثبت جهانی در صورت ثبت جنگل‌های ارس در فهرست جهانی است.

حمزه‌زاده اظهار کرد: جاده فعلی کلیبر - جانانلو تنها مسیری بوده که قفقاز شمالی را به تبریز و جاده ابریشم متصل می‌کرده و از این نظر کاروانسرای شاه‌عباسی موجود در این مسیر از ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101942574

برچسب‌ها