اولویت کرمانشاه در عراق توسعه گردشگری سلامت است

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کشور، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، استان کرمانشاه در حوزه افزایش همکاری‌های گردشگری با کشور عراق باید اولویت خود را به توسعه گردشگری سلامت اختصاص دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، مسلم شجاعی روز دوشنبه ۱۰ در بازدید از غرفه استان کرمانشاه در نمایشگاه اکسپو تهران، اظهار کرد: وجود مرزهای مشترک با اقلیم کُردنشین و مناطق عرب‌نشین عراق فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه مناسبات گردشگری خارجی برای استان کرمانشاه فراهم کرده است. 

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کشور، افزود: در حوزه گردشگری خارجی فعالان حوزه گردشگری ایران و عراق باید پای کار بیایند و ظرفیت‌ها مرتبط معرفی شود. 

او تاکید کرد: کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری سلامت دارد باید تعاملات خود در این حوزه را با کشور عراق افزایش دهد. 

شجاعی افزود:  در بحث برپایی جشنواره‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی به کرمانشاه کمک می‌کنیم. 

همچنین عبدالوحید محمدی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این دیدار، گفت: با توجه به مناسبات گسترده سیاسی که با کشور عراق داریم این قول مساعد را می‌دهیم که استانداری نیز در مراوداتی  که با کشور عراق دارد گردشگری را به طور ویژه ببینیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم این مراودات با حضور مدیران ارشد گردشگری کشور انجام شود، تصریح کرد: سعی ما بر این خواهد بود که در حد وزارت میراث‌فرهنگی یک تیم منسجم گردشگری در این سفرها حضور داشته باشند. 

استان کرمانشاه با سه مرز مشترک دارای تردد مسافر با کشور عراق، ۱۰ مرکز درمانی مجهز دارای خدمات آی پی دی به گردشگران خارجی دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021000556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha