وي ادامه داد: در اين اثر در گفتگويي با اساتيد و هنرمندان اين سبک از نقاشي از فراز و فرود، اوج و شکوفايي تا کمرنگ شدن آن، سخن گفته شده است.
رحمتي با اشاره به اينکه در بخشبخش اين اثر هنرمندان سعي دارند اين تفکر که اين سبک از نقاشي، نوعي خيالينگاري است را تصحيح کنند اظهار داشت: اين نقاشي، نقاشي باطن است. هنرمند هميشه بين خود و اثرش حايل ميشود و ديدار خود را از طبيعت به درون منتقل ميکند و آن تصوير ذاتي را از درون خود با موضوعيتي خاص مطرح ميکند.
مدير کل حفظ و احيا معاونت صنايعدستي با بيان اينکه در عرصه هنر مينياتور بزرگاني چون کمالالدين بهزاد، استاد فرشچيان به هنرمندي پرداختهاند گفت: آثار بسيار متنوعي توسط چنين اساتيدي به معرض ظهور رسيده است که در سطح جهاني و بينالمللي حرفي براي گفتن دارند و آنان توانستهاند در رشته طراحي هنرهاي سنتي اين هنر را به اوج و تعالي خودش نزديک کنند.
وي با تأکيد بر اينکه در فيلم مستند مينياتور، از نزديک شاهد هنرمندي هنرمندان اين سبک از نقاشي هستيم افزود: بيان کار، قدمت و تاريخچه اين هنر، مراحل کار، ابزار، معرفي اساتيد برتر نقاشي مينياتور به همراه هنرمندي که در زمينه موسيقي روي فيلم، نوع نورپردازي اثري به ياد ماندني خلق کرده که قابليت نمايش در جشنوارههاي مختلف را نيز دارد.
گفتني است در بخشي از اين مستند آمده است: براي رسيدن به اوج فعاليت هنري داشتن طبيعت پاک، اصل گوهر، استعداد فرد، بي شک لازم است.
لازم به ذکر است نقاشي مينياتور يکي از سبکهاي نقاشي است که حال در ميان ما با عنوان نگارگري کاربرد بيشتري يافته است، مينياتور در ايران به نقاشيها چه قديمي و چه جديد که از سبک و روش اروپايي پيروي نکرده و رنگ و خصوصيات نقاشي ملي و ايران از آن احساس شود، ميگويند.
در کشور ما، مينياتور بيشتر حکايت از بزم و رزم و بيانهاي اسطورهاي برگرفته از شاهنامه دارد که دوران شکوفايي اين هنر در ايران به دوران مغول و صفويه باز ميگردد./111
انتهای پیام/