نخستين بيمارستان تخصصي گردشگري کشور در رشت افتتاح شد

معاون گردشگري کشور با اعلام اين خبر به ميراث آريا(chtn) گفت: بيمارستان قائم با ظرفيت 200 تخت به عنوان نخستين و بزرگترين بيمارستان داراي استانداردهاي بين المللي شمال کشور براي جذب گردشگر سلامت از کشورهاي حاشيه درياي خزر راه اندازي شد و آغاز به کار کرد.

«منوچهر جهانيان» با اشاره به اينکه در حال حاضر اين بيمارستان ظرفيت اقامت تعدادي از همراهان بيماران را نيز دارد، اظهار داشت: با توجه به اينکه بين 15 تا 45 روز ماندگاري براي گردشگران سلامت در اين استان پيش بيني شده، مجوز ساخت هتل 5 ستاره در کنار اين بيمارستان به فعالان بخش خصوصي گردشگري سلامت داده شده که همزمان با افتتاح اين بيمارستان و با حضور وزير راه و شهرسازي کلنگ زني شد.

وي با بيان اينکه شروع کلنگ زني اين بيمارستان در دهه فجر سال 1387 و آغاز عمليات ساختماني در سال 1388 انجام شد، خاطرنشان کرد: از ويژگي هاي مهم اين بيمارستان وجود سايت بالگرد اورژانس هوايي است.

جهانيان افزود: نخستين بيمارستان تخصصي گردشگري در منطقه شمال کشور با اعتبار 500 ميليارد ريال سرمايه گذاري بخش خصوصي و 140 ميليارد ريال سرمايه گذاري بخش دولتي راه اندازي شده است.

معاون گردشگري کشور اظهار داشت: توانمندي ها و ظرفيت هاي گردشگري کشور و استان گيلان، شرايط آب و هوايي، سواحل زيبا و جاذبه هاي گردشگري، آثار تاريخي و تمدني ايران در اين منطقه و همچنين حضور پزشکان حاذق و متخصص، استفاده از تجهيزات و فناوري هاي نوين و روز دنيا در اين بيمارستان و هزينه هاي بسيار ارزان، از مزيت هاي قابل توجهي است که براي گردشگران سلامت در ايران و به ويژه در اين منطقه وجود دارد.

وي با بيان اينکه در چند سال اخير در اين زمينه رشد قابل توجهي را شاهد بوده ايم، يادآور شد: 200 هزار گردشگر سلامت از کشورهاي آذربايجان، ترکمنستان، عراق، عربستان، افغانستان، پاکستان و هندوستان در سال 1391 به ايران آمده اند و استان گيلان نيز در اين مدت پذيراي گردشگران سلامت از کشورهاي مراکش و تونس بوده است.

جهانيان خاطرنشان کرد: اين تعداد گردشگر سلامت در سال گذشته بيش از يک و نيم ميليارد دلار ارزآوري براي کشورمان داشته اند که اميدواريم با برنامه ريزي 3 ساله بتوانيم اين ارزآوري را رشد دهيم.

وي افزود: اين امر مستلزم حضور فعال بخش خصوصي و انجمن هاي تخصصي پزشکي مناطق مختلف کشور در قالب کميته‌هاي گردشگري سلامت استان‌ها است که با برنامه ريزي دقيق مي توانيم در بازه زماني سه ساله شاهد حضور بيش از يک ميليون گردشگر سلامت با بيش از 5 ميليارد دلار ارزآوري در کشور باشيم.

لازم به ذکر است؛ نخستين بيمارستان تخصصي گردشگري در منطقه شمال کشور در رشت در زميني به مساحت 10 هزار متر مربع، با زيربناي 20 هزار مترمربع که 12 هزار مترمربع بخش درماني و 8 هزار مترمربع آن بخش پشتيباني را تشکيل مي دهد، در 5 طبقه ساخته شده است.

اين بيمارستان داراي بخش هاي داخلي، جراحي، اطفال، زنان و زايمان، مراقبت هاي ويژه، مراقبت هاي ويژه نوزادان، مراقبت هاي ويژه جراحي قلب باز بوده و براي حدود 700 نفر ايجا اشتغال کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1392012025