کتاب شناخت صنعت جهانگردي (ايران و جهان) ماحصل تجارب واندوخته هاي دکتر همیرا زمانی فراهانی با صرف بیش از دو سال پژوهش، مطالعه و نگارش، چاپ و انتشار یافت.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این کتاب به عنوان یک منبع جامع آموزشی، علمی و کاربردی مشتمل بر ده فصل، دانش روز را در ارتباط با وضعیت صنعت گردشگری ایران و جهان، معرفی کامل کشور ایران به تفصیل و به تفکیک استانی، معرفی نشریات اکادمیک بین المللی و داخلی صنعت جهانگردی، آشنایی با پیامد ها و آثارناشی از توسعه صنعت جهانگردی، معرفی سازمان های بین المللی جهانگردی و انجمن های صنفی را در بر دارد.
از دیگر بخش های این کتاب می توان به آشنایی با کلیه حوزه های خدمات مسافرتی مورد نیاز( حمل و نقل ، اقامتی، پذیرایی، مسافرتی و...)، معرفی قوانین و مقرارت ذیربط، بررسی جایگاه آموزش در صنعت گردشگری و هتلداری ایران و... اشاره کرد.
کتاب شناخت صنعت جهانگردي حدود 620 صفحه ( شامل ده فصل )است و در 1500 نسخه و با قیمت 22 هزار تومان توسط موسسه فرهنگی-انتشاراتی زهد،دی ماه 1392 و با همکارمرکز تحقیقات و مشاوره گردشگری آستیاژچاپ و منتشر شده است.
همیرا زمانی فراهانی (نخستین دانش آموخته دکترای مدیریت جهانگردی در ایران، استاد یار دانشگاه، مشاور امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دارای تالیفات علمی به زبان های فارسی و انگلیسی) است.

انتهای پیام/

کد خبر 139210274