آمادگی استان کرمانشاه برای استقبال از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی این استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، علی فعله گری در جمع خبرنگاران  تمهیدات نهایی و اقدامات انجام شده ستاد اجرایی سفر را جهت استقبال از مهمانان نوروزی تشریح کرد. وی گفت: در روز یکشنبه 25 اسفند ماه سالجاری در  مراسم مانور این آمادگی با رژه نیروها و خودرو های دستگاهها ی عضو،به نمایش گذاشته شد.

 وی با بیان اینکه اکیپ های نظارتی نیز در سراسر شهرستان های استان تشکیل شده است افزود: ووضعیت کلیه تأسیسات گردشگری را از نظر اقامت بررسی کرده اند ودر ایام نوروز در سراسر استان به گشت زنی خواهند پرداخت.

  فعله گری افزود: برای نوروز 93 علاوه براماکن اقامتی تعداد یک هزار و هشتصدکلاس درس در سراسر استان عهده دار اسکان گردشگران نوروزی هستند است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه برپایی  نمایشگاه های صنایع دستی در اکثر شهرستانهای استان را از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه ها فقط صنایع دستی استان کرمانشاه ارائه می شود.

 وی در ادامه افزود : مزین کردن برخی میادین در سطح شهر های استان به سفره های هفت سین ،راه اندازی تورهای یک روزه کرمانشاه گردی ،تهیه نرم افزار کرمانشاه گردی ،آمادگی بانک ها و عابر بانک های استان برای ارائه خدمات و ساماندهی خوابگاه های دانشجویی برای اسکان مسافران از دیگر برنامه های این اداره کل است.

 فعلع گری با اشاره به اینکه سایت اداره کل در تعطیلات نوروز به روز رسانی شده وبه سه زبان کردی ، انگلیسی و فارسی در دسترس خواهد بود در ادامه از ساماندهی محوطه پیرامونی تاق بستان خبر داد و افزود :موزه های استان در ایام نوروز از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای علاقه مندان است، دیگر آثار تاریخی استان نیز تا ساعت 19 آماده پذیرایی از عموم هموطنان عزیز خواهند بود .

وی در ادامه یاد آور شد: کرمانشاه از لحاظ دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی استانی غنی نامید و تصریح کرد : در این ایام تعداد زیادی راهنمای گردشگری در استان بکار گرفته می شوند و در انتخاب راهنمایان ، تلاش شده از افراد متبحر و مسلط به زبان انگلیسی استفاده شود

انتهای پیام/

کد خبر 1392122615