میزبانی از مسافران نوروزی،فرصتی برای درآمدزایی بومیان گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان حضور گردشگران نوروزی در استان را فرصتی برای جذب سرمایه گذار و نیز درآمدزایی برای افراد بومی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ؛جلسه کمیته فرهنگی نوروز94 این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه برنامه های فرهنگی معاونت های این اداره کل مطرح شد و راهکارهای اجرای هرچه بهتر فعالیت های نوروزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ویژه برنامه های اجرایی در موزه میراث روستایی ، نحوه استقرار نیروهای اداری و راهنمایان در بخش های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر،شیوه توزیع اقلام فرهنگی در نقاط مختلف استان ،شیوه ساماندهی هنرمندان حاضر در غرفه ها و نیز وظایف معاونت های این اداره کل تشریح شد.

رضا علیزاده با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر از27اسفند تا15فروردین فعالیت خود را آغاز خواهد نمود، اظهار داشت:خدمات رسانی به مسافران بصورت 24ساعته انجام می شود.

وی میزبانی از مسافران نوروزی را فرصتی برای جذب سرمایه گذار و نیز درآمدزایی برای افراد بومی در نقاط مختلف استان دانست و تصریح کرد: این ایام همچنین می تواند بهترین زمان ممکن برای معرفی توانمندی های استان گیلان باشد.

این مسئول به برپایی بازارچه های صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرستانهای مختلف استان خبر داد و گفت: 100فروشگاه صنایع دستی گیلان نیز در ایام نوروز جهت عرضه محصولات به گردشگران فعال خواهند بود.

علیزاده با تاکید بر نظارت و سرکشی مستمر به واحدهای اقامتی، نمازخانه ها را از مهمترین موارد نظارت کارشناسان دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار همت و تلاش همه کارکنان برای اجرای هرچه بیشتر برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر و فراهم نمودن سفری خوش برای گردشگران استان گیلان شد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393122011