\tدیدار مدیر كل میراث فرهنگی استان با فرمانداران پلدشت، شوط و ماكو

مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي با فرمانداران پلدشت ، شوط  و ماكو ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي در اين ديدارها كه با هدف هماهنگي براي استقبال از مسافرين نوروزي صورت گرفت ابتدا اكبرعبدالله نژاد فرماندار پلدشت ضمن معرفي آثار تاريخي اين شهرستان و اعلام آمادگي خود براي همكاري و تعامل بيشتر در اين زمينه گفت : فرمانداري پلدشت با همكاري سازمان منطقه آزاد ماكو برنامه هاي متنوع فرهنگي را براي  ايام نوروز تدارك ديده كه اجراي تور پلدشت گردي و برگزاري نمايشگاههاي متعدد فرهنگي و مذهبي از آن جمله خواهد بود.

جليل جباري مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و دبير ستاد اجرايي خدمات سفر استان نيز در اين ديدار با برشمردن ويژگي هاي شهرستان پلدشت بدليل قرار گرفتن در مسير تردد مسافرين ورودي كشور گفت : تردد روزانه 200 هزار نفر از مرز پلدشت ميطلبد تا در راستاي توسعه  اقتصادي پلدشت ، زير ساختهاي گردشگري منطقه اعم از راه  ارتباطي جلفا و پلدشت نيز تقويت شده و بتوانيم با ايجاد ارتباط بيشتر بين دومنطقه ، شاهد افزايش ميزان  گردشگران در پلدشت باشيم.

جواد جبارزاده فرماندار شوط نيز در ديدار با جليل جباري گفت : وجود افراد فرهيخته و علاقمند به تاريخ و ميراث فرهنگي از دلايلي است  كه تشكيل انجمن ميراث فرهنگي در شوط را ضروري مي نمايد.

جباري نيز ضمن استقبال از تشكيل انجمن ميراث فرهنگي در شوط گفت : خوشبختانه وجود  افراد آگاه و علاقمند به حفظ و پاسداشت  ميراث فرهنگي در شهرهاي محتلف استان بويژه در شهرستان شوط مايه دلگرمي ما بوده و علاوه بر اين ظرفيت بسيار مناسب ميتوان از توان نيروهاي سپاه ، بسيج و نيروي انتظامي در اين زمينه كمكهاي فراواني گرفت.

شاهين عليزاده فرماندار ماكو  در ديداربا جليل جباري عنوان كرد : شهرستان ماكو بدليل داشتن جاذبه هاي گردشگري طبيعي و تاريخي فراوان همه ساله و بويژه در ايام نوروز شاهد حضور هموطنان زيادي از اقصي نقاط كشور بوده و خوشبختانه با برگزاري جلسات متعد با دستگاههاي اجرايي شهرستان آماده استقبال از مسافرين نوروزي سال 94 هستيم.

جباري نيز با اشاره به آمار مسافرين بازديد كننده از آثار تاريخي ماكو اظهار كرد : با توجه به  شهرت مهمان نوازي مردم  ماكو انتظار ميرود همچون سنوات گذشته امسال نيز شاهد حضور فراوان مسافرين نوروزي در اين شهرستان بوده و علاقمندان به تاريخ و فرهنگ كشور را با فرهنگ و ديرينه منطقه آشنا سازيم.

گفتني است پس از اين ديدارها جليل جباري بهمراه حسين امامي معاون گردشگري استان از پايانه مرزي بازرگان بازديد كرده و در نشستي با رحماني مدير پايانه در جريان موضوعات مرتبط با مسافرين قرار گرفته و آمادگي خود را براي استقرار راهنمايان گردشگري در اين پايانه اعلام نمود.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393122310