تلاش می کنیم ،قم شهر گردشگری مذهبی جهان شود

قم نبض تپنده جهان تشیع است و با توسعه این شهر تلاش خواهیم کرد تا به عنوان شهر نمونه گردشگری مذهبی در جهان بدرخشد.

به گزارش میراث آریا(chtn)؛مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،روز پنج شنبه 28 اسفند در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قم حضور یافته و با بیان این مطلب به 5میلیون گردشگرورودی در سال جاری  اشاره کرد و گفت:رغبت فراوانی از سوی گردشگران کشورهای غربی،عربی و اسلامی برای سفر به ایران ایجاد شده است ،آمارها نشان می دهد نیمی از آنان گردشگران  مذهبی هستند و هدفشان زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)،حضرت معصومه (س) ، امامزادگان و دیگر بقاع متبرکه است.

او علاقمندی گردشگران برای زیارت اماکن مذهبی را فرصتی دانست تا ایران اسلامی به عنوان یکی از قطب های گردشگری حلال در جهان تبدیل شود.

سلطانی فر افزود:اصول و مبانی این نوع گردشگری در کشور ما وجود دارد ،با کمی توجه به بخش هایی که زمین مانده است و جای کار بیشتری دارد؛به این هدف دست پیدا خواهیم کرد.

او توجه به زیرساخت های گردشگری شهر قم را از اولویت های کاری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد و گفت:سرمایه گذاران مختلفی از کشورهای عربی متقاضی ساخت هتل در شهر مقدس مشهد هستند؛می توانیم آنها را تشویق کنیم در سایر شهرها همچون قم،اصفهان و شیراز نیز فعالیت داشته باشند.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد : از سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت ها و احداث اماکن اقامتی در شهر قم حمایت خواهد شد، 10 تا 15 مورد متقاضی احداث هتل برای سال آینده در شهر قم داریم؛که سازمان در زمینه ارایه تسهیلات همکاری خواهد کرد.

او در ادامه فعالیت های ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قم ،و تلاش 42 دستگاه اجرایی در ستاد را قابل تقدیر دانست و گفت:500 هزار نوروزبان بی نوروزدر کل کشور؛ایام استراحت خود را صرف می کنند تا میلیونها نفر از هموطنان ما ایام خوشی داشته باشند.

سلطانی فر افزود:امیدوارم با تلاش نوروزبانان بی نوروز ،نوروز بی حادثه ای داشته باشیم،ولی در صورت بروز هر نوع حادثه ای زمان رسیدگی و حضور عوامل امدادی بسیار حائز اهمیت است،و دستگاههای مربوطه باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

معاون رییس جمهوری از مردم قم برای استقبال گرمی که از رییس جمهوری منتخب در سفر به این شهر داشتند تشکر کرد و اظهار داشت:مردم این شهر صحنه های به یاد ماندنی را رقم زدند ،از مراجع تقلید و حمایت و پشتیبانی آنان نیز تشکر می کنم.

او بهار سال 94 را بهار فاطمی خواند و اظهار امیدواری کرد در سال 94 برای حل مسایل مردم تلاش بیشتری شود .

سلطانی فر در پرسش به سوال برخی از حاضران در خصوص زمان تحقق  وعده های رییس جمهوری که در سفر استانی مطرح شده بود اعلام کرد:مطمئن باشید وعده های ایشان در همان زمان مقرریعنی سال 94 و 95 که گفته اند محقق خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1393122824