نرگس شایق مدیر پایگاه تخصصی معرفی و فروش صنایع دستی ایران \" آرانیک\" در گفتگو با میراث آریا(chtn) درباره هدف راه اندازی این سایت گفت: از سال 89 کار پؤوهشی برای شناسایی و معرفی صنایع دستی روستاها و مناطق عشایری ایران را کلید زدیم، این کار پژوهشی به دنبال علاقه ما به صنایع دستی و بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی آغاز شد.
وی ادامه داد: این پژوهش تا آنجا ادامه پیدا کرد که ما یم بانک اطلاعاتی از صنایع دستی کشور تهیه کردیم، در حین سفرهایی که به استانها و مناطق مختلف کشور داشتیم متوجه شدیم که40 رشته صنایع دستی به دلیل عدم وجود بازار فروش و نبودن گردش مالی در حال از بین رفتن است.
مدیر پایگاه تخصصی معرفی و فروش صنایع دستی تصریح کرد: سایت آرانیک با هدف بازاریابی و فروش صنایع دستی و با تمرکز خاص بر روی بازاریابی و احیاء صنایع دستی روستایی و عشایری در بهمن ماه سال 92 رونمایی شد.
شایق با بیان اینکه فروش صنایع دستی روستایی و عشایری به دلیل عدم آشنایی مردم با این محصولات، رونق خاصی ندارد، افزود: این آثار مخاطب خاص دارد و ما در آرانیک به دنبال یافتن از مخاطبان هستیم تا این هنرهای سنتی حفظ شود.
وی اضافه کرد: امروز با حضور در نمایشگاهها میبینیم که صنایع دستی به سمت پست مدرن حرکت میکنند و مطابق با ذائقه و سلیقه مردم تولید میشود که این موضوع در فروش صنایع دستی بسیار موثر است.
مدیر پایگاه تخصصی معرفی و فروش صنایع دستی با اشاره به اینکه فروش و بازاریابی صنایع دستی در پایگاه تخصصی آرانیک رونق خوبی داشته است، افزود: آرانیک تاکنون موفق به صادرات صنایع دستی به چندین کشور شده است که از آن جمله میتوان به صادرات سفال سیستان و بلوچستان به سوئد و همچنین ارسال سفال لالجین به استرالیا اشاره کرد.
انتهای پیام/