تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی و ثبت‌های جهانی از اقدامات ارزشمند وزارت میراث‌فرهنگی است/ لزوم توسعه موزه‌ها در برخی از مناطق کشور

کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزارت میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه میراث‌فرهنگی عملکرد مثبتی داشته، گفت: برای مثال آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث‌فرهنگی و ثبت‌جهانی داشته‌های معنوی مناطق و قومیت‌های مختلف کشور اقدامی ارزشمند بود و مورد توجه همگان قرار گرفت.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با میراث آریا گفت: وزارت میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی در حوزه میراث فرهنگی عملکرد مثبتی داشته که ثبت های جهانی نمونه ای مهم از آن است.

او با بیان این که توسعه زیرساخت‌های گردشگری و میراث فرهنگی در بسیاری از مناطق کشور یکی از مهمترین درخواست ها از این وزاتخانه بود، گفت: بسیاری از مطالبات و برنامه ها فقط در صورتی محقق می شود که همه دستگاه های مربوطه با یکدیگر همکاری داشته باشند. برای مثال در برخی از پروژه های ملی و بین المللی مجلس و دولت با هم در تعامل بودند و همین مساله نکته مثبتی بود و باعث شد که با همراهی مجلس و دولت بسیاری از طرح‌ها و لوایح در این دوره به سرانجام برسد.

کوچکی نژاد حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نیازمند توجه ویژه دانست و ادامه داد: کشور ما ظرفیت های بسیار متنوع و ارزشمندی در این سه حوزه دارد که برای به فعلیت رسیدن و معرفی بیش از پیش نیازمند برنامه جامعی است.

این نماینده مجلس ثبت جهانی داشته‌های معنوی مناطق و قومیت‌های مختلف کشور را اقدامی ارزشمند تلقی کرد و اظهار کرد: برخی از اقدامات در این دوره همچون آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی کاری بسیار ارزشمند بود اما هنوز در مواردی همچون توسعه موزه‌ها و موزه‌داری در برخی از مناطق کشور نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha