تور علمی دانشجویان معماری شهید بهشتی تهران از پروژه موزه میراث روستایی گلستان

تور علمی دانشجویان معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران در پروژه موزه میراث روستایی گلستان باهدف آشنایی با معماری بناهای مناطق مختلف استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، تور علمی دانشجویان معماری شهید بهشتی تهران از پروژه موزه میراث روستایی گلستان روز پنجشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی و با حضور بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

یکی از اهداف برگزاری این تور، آشنایی دانشجویان با این پروژه بود. این دانشجویان در این بازدید، از همه مساکن روستایی در این پروژه بازدید کرده و با تاریخ و معماری آن آشنا شدند.

در این بازدید سازه‌های تلار روستای جفا کنده شهرستان بندر گز، خانه مقصودلو شهر سرخنکلاته شهرستان گرگان، خانه قلندرآیشی روستای قلندرآیش، خانه جهانبخش روستای سرکلاته خرابشهر و خانه زاهد شهرستان کردکوی مورد بازدید قرار گرفت.

پروژه موزه میراث روستایی گلستان از پروژه‌های مهم و محوری استان است که بهره‌برداری از آن به توسعه پایدار گردشگری استان کمک می‌کند.

قرار است در آینده‌ای نزدیک پس از بهره‌برداری فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان با کمک و همراهی بخش‌های مختلف حوزه گردشگری، شاهد استقبال مناسب تورهای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، پرنده‌شناسی، علمی و... در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق و موزه روستایی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha