هم‌افزایی فنی و حرفه‌ای و نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان دیر در راستای توانمندسازی صنعت‌گران شهرستان

نشست هم‌افزایی فنی و حرفه‌ای و نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دیر در راستای توانمندسازی صنعت‌گران این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، امروز جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ در راستای حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و با هدف ارتقای سطح کیفی تولیدات بومی، نشست مشترکی میان حسین درویشی مدیریت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و محمدرضا صالح‌نژاد رئیس نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دیّر برگزار شد.

در این جلسه، ضمن بررسی چالش‌های موجود، بر ضرورت اجرای برنامه‌های آموزشی هدفمند و کاربردی برای صنعت‌گران در رشته‌های مختلف تأکید شد. 

از جمله محورهای اصلی این توافقات که با هدف بهبود وضعیت معیشتی و رونق کسب‌وکارهای هنری به شرح زیر اتخاذ شد.

آموزش‌های مهارتی: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های تخصصی متناسب با نیاز بازار و رشته‌های بومی صنایع‌دستی منطقه.

اعتباربخشی به مهارت‌ها: اعطای گواهینامه‌های رسمی فنی و حرفه‌ای به هنرمندان پس از شرکت در دوره‌ها، به‌منظور فراهم‌سازی شرایط بهره‌مندی از تسهیلات قانونی، اشتغال خانگی و بیمه.

توسعه فروش و بازاریابی: تدوین سرفصل‌های آموزشی نوین در حوزه‌های «تجارت الکترونیک» و «استانداردهای بسته‌بندی» برای ارتقای توان رقابتی محصولات و تسهیل فروش در بازارهای هدف.

این همکاری مشترک، گامی موثر در راستای تثبیت جایگاه صنایع‌دستی شهرستان دیر و تقویت زنجیره ارزش این هنر-صنعت خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1405040500262
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha