معرفي جاذبه هاي تاريخي پايتخت از راديو تهران

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان تهران ،معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان تهران از اقدامات انجام شده و برنامه هاي اين ستاد در ايام نوروز را برشمرد.

\"سيف‌الله جوان\" با اشاره به اينکه ايام نوروز به پيشنهاد سازمان نامگذاري شده است ،گفت :اول فروردين روز حمايت از صنعت گردشگري، دوم روز دعا کردن براي ظهور امام زمان (عج)، سوم روز صرفه جويي در آب،چهارم روز سلامت خانواده و جامعه،پنجم روز خوشبختي خانواده، ششم روز اخلاق و مهرورزي، هفتم روز لبخند، هشتم روز گردشگري در سبد اقتصادي خانواده، نهم روز همدلي با هموطن،دهم روز نگهداري از ميراث فرهنگي و معنوي،11 روز بزرگداشت هنرمندان،12 روز ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل (ره) و 13 روز احترام به طبيعت نامگذاري شده است.

جوان افزود:ستاد تسهيلات نوروزي استان تهران در قالب کميته اطلاع رساني و تبليغات براي نوروز 1387 تعداد 400 هزار بروشور معرفي،20 هزار نقشه گردشگري استان تهران،60 هزار لوح فشرده جاذبه‌هاي گردشگري استان تهران،50 هزار بسته فرهنگي و 20 هزار لوح فشرده طبيعت گردي آماده کرده است.

جوان ادامه‌داد:تعداد 25 پايگاه اطلاع رساني نيز در محورهاي مواصلاتي مختلف استان مستقر شده تا اطلاعات مورد نياز گردشگران را ارائه کنند.

وي اضافه‌کرد:همچنين براي فرهنگ سازي گردشگري و توسعه سفر و به منظور آشنايي با آثار و اماکن تاريخي و جاذبه هاي گردشگري برگزاري مسابقات متعددي از جمله مسابقه نقاشي با موضوع طبيعت گردي براي مقطع دانش آموزان ابتدايي، برگزاري مسابقه خاطره نويسي ايام نوروز با نگاه گردشگري براي دانش آموزان مقطع راهنمايي و برگزاري مسابقه عکس با موضوع خانواده و گردشگري براي مقطع متوسطه تدارک و پيش بيني شده است .

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان تهران همچنين گفت:به 87 نفر از متولدان اول فروردين سال 87 نيز به قيد قرعه سيم کارت ايرانسل هديه داده مي شود.

جوان خاطر‌نشان‌کرد:همچنين نصب 30 بيلبورد و 30 بنر در سطح شهر از تصاوير جاذبه هاي گردشگري شهر تهران از ديگر فعاليت هاي مشترک سازمان ميراث فرهنگي استان تهران و شهرداري تهران است.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان تهران همچنين با هماهنگي انجام شده با اتحاديه هتل ها و هتل آپارتمان هاي استان تهران در ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي ضمن نظارت و بازرسي مستمر از اماکن اقامتي ، هتل ها و هتل آپارتمان هاي اين استان به مسافران نوروزي 40 درصد تخفيف مي دهند.

جوان در ادامه با اشاره به اهميت مبادي ورودي استان از جمله فرودگاه مهر آباد و ايستگاه راه آهن اظهار داشت : قرار است در دو فرودگاه مهرآباد و امام خميني (ره) نيز دو سفره هفت سين بطور نمادين جهت شاد باش نوروزي پهن شود و در موقع ورود مسافران نوروزي به استان خوشامدگويي از طريق ارسال پيامک انجام گيرد .

جوان در ادامه گفت:شهرونداني که به نوعي از ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي شکايت دارند مي توانند با شماره تلفن 22576572 تماس گرفته و يا به شماره 09353831896 پيغام ارسال کنند.

در اين جلسه که براي هماهنگي بين دستگاه‌هاي مرتبط با سفرهاي نوروزي برگزار شد،\"محمد بهرام زاده\" به عنوان رياست ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان تهران از شروع بکار اين ستاد با آمادگي و هماهنگي کامل بين دستگاههاي ذي ربط خبر داد.

وي با اشاره به وجود ظرفيت بسيار زياد استان در پذيرايي از مهمانان نوروزي چه مسافراني که در استان اقامت مي يابند و چه مسافراني که از راه هاي مواصلاتي به شهر هاي ديگر سفر مي کنند، اظهار داشت: ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان تهران مانند سال گذشته با هدف ساماندهي و آسايش مسافران نوروزي و براي خدمات رساني بهتر به مردم تشکيل شده است .

به گفته وي چهار کميته اسکان،نظارت و بازرسي، آمار،تحقيقات و اطلاع رساني بخش‌هاي مختلف ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان تهران هستند که با هماهنگي بين دستگاه‌هاي ذيربط در خدمت مسافران نوروزي خواهند بود .

وي همچنين از تعامل مناسب و خوب مراکز اقامتي و واحدهاي پذيرايي با سازمان خبر داد.

به گفته وي امکانات گردشگري استان تهران 5450 اتاق و10500 تخت در قالب 82 هتل،10 هتل آپارتمان،114 مهمانپذير و 146 واحد بين راهي است./104



انتهای پیام/

کد خبر 1386122648