صدور مجوز براي سه کاوش باستان شناسي در آذربايجان غربي

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn)،گفت:امسال سه مجوز کاوش براي استان صادر شد که يکي محوطه تاريخي ربط است که با اعتباري حدود 60 ميليون تومان براي سال 88 شروع به کاوش کرديم و ادامه کاوش هاي قبلي است .

اسدالله عليزاده تاکيد کرد :اين کاوش‌ها اگر موفقيت آميز باشد بخشي از مشکلات باستان شناسي شمال غرب در هزاره اول پيش از ميلاد را پاسخگو خواهد بود .

وي ادامه داد: شمال غرب ايران پيچيدگي هاي خاصي در باستان شناسي دارد و معماهاي زيادي در اين قسمت در زمينه باستان شناسي وجود دارد .

عليزاده با بيان اينکه همچنين براي محوطه تاريخي لاوين در پيرانشهر مجوز کاوش و لايه نگاري در يک برنامه 5 ساله صادر شده است ، افزود: هدف از کاوش در اين محوطه بررسي گذر از دوره نوسنگي به دوره مس و سنگ در شمال غرب است که در اين نقطه هنوز به اين مقوله پرداخت نشده است .

وي در ادامه به محوطه تاريخي قره گوزلو اشاره کرد و گفت : محوطه تاريخي قره گوزلو در مياندوآب نيز به دليل اينکه وسعت و ارتفاع لايه هاي باستان شناسي آن محوطه بلاانقطاع هستند يک محوطه تاريخي مهم است .

عليزاده افزود:سفال‌هاي مربوط به دوره‌هاي تاريخي گوناگون در سطح اين محوطه است به همين دليل به عنوان يک محوطه قابل مطالعه انتخاب شد و امسال مجوز لايه نگاري براي فصل اول آن از سوي پژوهشکده باستان شناسي به سازمان ميراث فرهنگي استان صادر شد ./104

انتهای پیام/

کد خبر 138806185