وي ادامه داد: اين سامانه در بهمن ماه سال 87 با هدف گسترش فرهنگ سفر و فن آوريهاي مربوط به آن و ساير زيرشاخههايي که در آنها شبکه گسترده سفر به عنوان يک شالوده اصلي مطرح ميشود تاسيس شد.
وي با تاکيد بر لزوم معرفي تک تک جاذبههاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي کشور گفت: ارزش اينکه مکاني اطلاعات کافي داشته باشد معادل وجود يک اثر تاريخي يا عدم وجود آن است.
ميلاني ادامه داد: اطلاعات خوب گردشگران را جذب اثري ميکند که در ظاهر ممکن است چندان حائز اهميت به نظر نرسد، اما ارائه اطلاعاتي جامع موجب ميشود مردم از هر اثري لذت ببرند.
وي متذکر شد: توزيع بروشور و اقلام تبليغاتي همچنين استفاده از نيروي انساني به عنوان راهنما در هرجا ممکن نيست، بنابراين سامانه اطلاعرساني گردشگري که به زودي در ساير نقاط کشور نيز راهاندازي ميشود بهترين روش براي اطلاعرساني مناسب به گردشگران است.
ميلاني متذکر شد: در اين سامانه براي هر جاذبه گردشگري کد مشخصي تعريف شده است که در کنار آن جاذبه نصب ميشود، گردشگر ميتواند در سفر خود با گرفتن کد تعريف شده از طريق تلفن همراه اطلاعات لازم را در مورد آن اثر به دست آورد.
وي يادآور شد: اين شيوه نوعي بهرهگيري از راهنماي صوتي است و در آينده به زبانهاي مختلف نيز تعريف ميشود.
ميلاني هدف از اجراي اين طرح را کشف ظرفيتهاي پنهان شبکه سفر عنوان کرد و متذکر شد: افزايش ظرفيتها و توان علمي باعث ارائه راهکارهاي قويتر، کاراتر و پيچيدهتر به مشتري ميشود و حاصل اين کوشش و تلاش رشد بازار سفر، ايجاد ظرفيتهاي جديد سفر و حرکت سالم اقتصادي توسعه پايدار در اين صنعت است.
/115
انتهای پیام/