برپايي 700 چادر راهنمايي مسافران نوروزي در کشور

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) مجتبي‌مجد، معاون فرهنگي و امور جوانان جمعيت هلال‌احمر در نشست ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور ويژه نوروز 90 با اعلام اين خبر گفت: از اهداف مهم سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر ايجاد زمينه‌ مناسب به منظور توسعه مشارکت جوانان در فعاليت‌هاي عام‌المنفعه است.

وي تصريح کرد: طرح راهنمايي مسافران نوروزي در 10 سال گذشته توانسته است به نحو شايسته به اين مهم دست پيدا کند.

مجد ادامه داد: در اين راستا طرح نوروزي 90 از صبح پنجشنبه 26 اسفند آغاز و تا پايان روز شنبه 13 فروردين به مدت 17 روز و با حضور بيش از 15 هزار نفر از جوانان عضو جمعيت هلال‌احمر به انجام خواهد رسيد.

وي خاطرنشان کرد: طرح راهنمايي مسافران نوروزي جمعيت هلال‌احمر کشور ويژه نوروز 90 با شعار \"راهنمايان جوان، ايمني و آرامش\" اجرا مي‌شود.

مجد از غني‌سازي اوقات فراغت اعضا در ايام تعطيلات نوروزي، کمک به انجام سفري ايمن و کمک به تامين آسايش و آرامش مسافران با اطلاع‌رساني از مسير و مقاصد سفر به عنوان اهداف اجراي اين طرح ياد کرد.

معاون فرهنگي و امور جوانان جمعيت هلال‌احمر تصريح کرد: ارائه توصيه‌ها و تاکيدات ايمني و امدادي و اطلاع‌رساني از مسير و مقاصد سفر به مسافران به صورت حضوري و ارائه بروشور و نقشه راهنما از وظايف اعضاي جمعيت است.

وي تعداد شهرهاي تحت پوشش جمعيت هلال‌احمر را در نوروز 355 شهر خواند و گفت: در اين ايام تعداد 700 چادر راهنمايي و 400 خيمه نماز در جاده‌هاي کشور برپا مي‌شود و در هر چادر 2 تا سه نفر از اعضاي جمعيت حضور خواهند داشت.

مجد تصريح کرد: ساعت کار هريک از چادرها 8 صبح تا 20 است و 30 درصد پست‌ها نيز به صورت شبانه‌روزي فعال هستند.

وي از توزيع يک ميليون حلقه سي‌دي آموزش امداد و کمک‌هاي اوليه در ميان مسافران، توزيع يک ميليون نسخه تقويم جيبي با محتواي آموزش خود امدادي، توزيع يک ميليون بطري آب معدني با چاپ پيام‌هاي امدادي و 400 هزار بسته غذايي و آموزشي در ميان مسافران به عنوان خدمات جديد جمعيت هلال‌احمر به مسافران در ايام نوروز 90 ياد کرد.

مجد انجام غربالگري بيماري ديابت در 100 پست منتخب و انجام تست قندخون از 100 هزار نفر از مسافران و ارائه توصيه‌هاي پزشکي به آنان، راه‌اندازي سامانه مهرگويان به منظور ارائه اطلاعات گردشگري، امدادي و آموزشي و برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در جاده‌هاي کشور را از ديگر خدمات جمعيت در سال 1390به مسافران نوروزي برشمرد.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389120757