افزايش نظارت بر تاسيسات و موسسات گردشگري استان مرکزي

محمدحسين فرمهيني‌فراهاني در گفتگو با ميراث‌‌آريا(chtn) با اعلام اين خبر گفت: استان مرکزي در شاهراه کريدر شمال به جنوب و غرب به شرق کشور واقع شده است و از استان‌هايي است که اغلب مسيرهاي آن براي تردد ترانزيت استفاده مي‌شود، از اين رو نظارت بر تاسيسات و خدمات بين‌راهي با ظرافت و حساسيت دنبال مي‌شود.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي تصريح کرد: امکانات پذيرايي و اقامتي بين‌راهي اين استان به دليل نظارت‌هاي جدي از کيفيت قابل قبولي برخوردار است.

وي افزود: با اجرايي شدن طرح هدفمندکردن يارانه‌ها صاحبان مشاغل بين‌راهي که در خدمات مسافرتي و پذيرايي فعاليت دارند مجاب به رعايت و حفظ نرخ ثابت ارائه خدمات شدند.

فراهاني خاطرنشان کرد: همچنين زمينه‌سازي لازم براي همسويي اين صنف با مصرف سوخت و انرژي و بهينه‌سازي آن صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه نظارت بر مشاغلي که در زمينه مواد خوراکي و آشاميدني فعاليت دارند با وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي استان است، افزود: ستاد تسهيلات سفر استان مرکزي با توجه به حساسيتي که در سلامت و کيفيت خدمات قايل است در اين حوزه نيز دخالت کرده و در صورت مشاهده رفتار غيربهداشتي برخورد قاطع مي‌کند.

اين مقام مسؤول در ميراث‌فرهنگي استان مرکزي در خصوص انتخاب مجتمع‌هاي خاص بين‌راهي براي ارائه خدمات توسط رانندگان اتوبوس‌ها افزود: اين معضل کشوري است و براي حل آن بايد مراجع تصميم‌ساز کلان دخالت و نظارت جدي داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: چهار مرکز بين‌راهي خدمات‌رسان به رانندگان خودروهاي سنگين در استان مرکزي فعال است که به گفته رانندگان اين صنف از بهترين تاسيسات بين‌راهي کشور به شمار مي‌روند.

فراهاني ادامه داد: علاوه بر 2 گروه بازرسي و نظارت سازمان ميراث‌فرهنگي با مشارکت و همکاري دستگاه‌هاي بازرگاني، دانشگاه علوم پزشکي، تعزيرات و ... به صورت مستمر بر واحدهاي اقامتي و پذيرايي استان نظارت شده و در سطح شهرستان‌ها نيز با تفويض اختيار کامل موضوعات با جديت پيگيري مي‌شوند.

فراهاني گفت: امسال 2 هزار و 850 نظارت از تاسيسات و خدمات بين‌راهي صورت گرفته که در اين راستا يکصد اخطار، 60 تذکر و 20 تشويق از صاحبان اين حرف در استان مرکزي انجام شده است.

وي خاطرنشان کرد: چهار واحد پذيرايي نيز در استان توسط گروه‌هاي نظارتي ستاد دائمي سفر امسال به دليل مشکلات بهداشتي و کيفيت نامطلوب خدمات تعطيل شده است. /115

انتهای پیام/

کد خبر 138912252