محلات سرزمين گل و گياه با چشمه هاي آبگرم

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، باغات گل محلات در فصول مختلف مسافران را به ديدن زيباترين جلوه ها دعوت مي کند، گل و گياه محلات سوغاتي زيبا و با طراوت براي هر گردشگر و اهل ذوقي است.

شهرستان محلات با 2 هزار و 79 کيلومتر مربع مساحت در جنوب شرقي استان مرکزي در روزگار هخامنشيان بخش کوچکي از ايالت ماد به شمار مي رفته و در دوره اشکانيان نيز جزئي از ايالت والي نشين ماد بزرگ محسوب مي شده است.

بيشتر آثار باستاني مهم استان مرکزي در شهرستان محلات واقع است و شامل ستون هاي خورهه، آتشکده آتشکوه، بند باستاني نيم ور و قلعه جمشيدي است.

سرچشمه محلات از چشمه هاي پر آب طبيعي استان مرکزي که در شمال اين شهر و در دامنه رشته کوه هفتاد قله قراردارد، اين چشمه در بلندترين نقطه شهري محلات واقع است و مکاني بسيار مناسب و خوش آب و هوايي را براي گردشگران داخلي و خارجي فراهم آورده است.

در ميان ديدني هاي استان مرکزي چشمه آبگرم محلات از شهرتي ديرينه برخوردار است و سالانه گردشگران زيادي را به ويژه در ايام تعطيل و نوروز به سوي خود جذب مي کند.

چشمه آبگرم جوشان محلات با خاصيت درماني و تفريحي محور اصلي گردشگري در اين شهرستان و استان است که مي تواند حلقه اتصال چرخه گردشگري، جاذبه هاي طبيعي و تاريخي و مذهبي اين شهرستان به شمار رود.

اين چشمه در فاصله 15 کيلومتري شمال شرق محلات در کنار ارتفاعات بلند منطقه قرار دارد و مسافران زيادي به اميد بهبودي و رفع بيماري به اين چشمه روي مي آوردند.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 139112265