معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: بنیه مهندسی آثار باستانی در استان گلستان قوی است و باید درحفظ واحیای این آثار تلاش شود.

به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، معاون استاندار گلستان پس از بازدید ازپل تاریخی شهرستان آق قلا و همچنین پروژه هتل 5 ستاره بوتانیک، بافت قدیم گرگان و مرکز آموزش صنایع دستی این شهرستان، درجمع مسوولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: پل تاریخی آق قلا از شاخصه های تاریخی استان محسوب می شود و شناسایی، مرمت و بازسازی این پل و دیگر آثار تاریخی، نشان از قدمت مهندسی تاریخی و آثار باستانی استان دارد.

مروتی با اشاره به اینکه در آثار ادبی به جای مانده می شود گلستان را به لحاظ مهندسی شناسایی کرد، افزود: بنیه قوی مهندسی آثار باستانی در استان کاملأ مشهود است و اقداماتی که در جهت حفظ، بازسازی و مرمت آثار باستانی توسط کارشناسان صورت می گیرد، رتبه ما را در کشور ارتقاء می دهد.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی درخور و مناسب در زمینه گردشگری استان صورت گرفته است، تصریح کرد: آنچه در این زمینه باید بیشتر بدان پرداخته شود، شناساندن استان به مسافران است.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با بیان اینکه گلستان به عنوان استانی در محور عبور زیارتی قرار دارد، اظهار داشت: حق مردم است که با جذب مسافر و گردشگر به استان، از صنعت توریسم و گردشگری بهره مند شوند.

رئیس کارگروه گردشگری استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در بحث تسهیلات سفر و گردشگری، گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت در زمینه تقویت و رونق مسائل مربوط به صنعت توریست و گردشگری، سال آینده با برنامه ریزی هایی مدون جذب گردشگر و سرمایه گذار را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه های ستاد تسهیلات سفر در دبیرخانه، باید با انسجام و قوتی بیشتر شاخصه های استان، مهمان نوازی و فرهنگ غنی آن را به دیگران عرضه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه در بخش گردشگری طبیعت اقدامات مناسبی از سوی سازمان محیط زیست صورت گرفته است، افزود: ارتباط بیشتر دو سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند فضای بهتری برای رونق صنعت گردشگری استان فراهم کند.

مروتی با بیان اینکه استان را خوب معرفی نمی کنیم و در این راستا گاهی کوتاهی می شود، افزود: در سطح شهر و مسیرهای جاده ای، تعداد بی شماری از تابلوهای تبلیغاتی را می بینیم، اما با توجه به وجود آثار غنی ملی، طبیعی، فرهنگی و تاریخی استان، کمتر به معرفی آن ها می پردازیم.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان ضمن تأکید بر نصب تابلوهایی از مواهب استانی در قسمت های مختلف، تصریح کرد: طبق گمانه زنی هایی که با مسئولان مربوطه صورت گرفته، قرار شده تابلوهایی جهت شناساندن مواهب استان در سطح شهر و مناطق ورودی آماده و نصب شود.

وی در این خصوص اذعان داشت: باید از توان بخش خصوصی در زمینه نصب این تابلوها در مسیر 276 کیلومتری جاده اصلی استان بهره برد.

انتهای پیام/

کد خبر 139211302