نظارت بر خدمات گردشگری نوروز امری ظریف، حساس و متراکم است

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نشست با ناظرین آماده اعزام از سوی دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به 31 استان کشور و مناطق آزاد، نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری را امری ظریف، حساس و متراکم خواند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در نشست با ناظرین کشوری دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به صورت متناوب همزمان با آغاز سال جدید به استان های کشور و مناطق آزاد اعزام می شوند؛ گفت: بازرسی های پیش رو توسط ناظرین کشوری دبیرخانه ستاد در واقع تکمیل کننده سیر نظارت های انجام شده در طول سال، پیش از نوروز و نیز نظارت های استانی به شمار می آید که می تواند دستاوردهای قابل انتظار را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه نیاز است نظارت بر عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان ها با حداکثر بهره وری انجام گیرد؛ گفت: به منظور تحقق این امر و نیز کاهش خطا نیاز است نتایج اخذ شده از نظارت های پیشین و در طول سال مورد بررسی قرار گیرد و بر مبنای آن تمرکز بر رفع مشکلات احصا شده انجام گیرد.

رحمانی موحد با تاکید بر لحاظ شدن نظارت های میدانی و گفتگوهای مردمی در برنامه ناظرین اعزامی؛ گفت: هم اکنون فرم ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان با محوریت نوروز 94 در قالب 10 سرفصل اصلی شامل وضعیت: «خدمات شهری و رفاه عمومی»، «حمل و نقل و ترافیک»، «ارزیابی و رسیدگی به شکایات»، « برنامه های فرهنگی و اجتماعی»، «اطلاع رسانی و راهنمایی مسافرین»، «خدمات امنیتی، انتظامی و قضایی»، «تعامل سازمان های مختلف با ستاد اجرایی خدمات سفر استان»، « خدمات تخصصی گردشگری»، «اسکان مسافران» و «اجرای سیاست های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور» در کنار زیرمجموعه های متعدد در اختیار ناظرین قرار گرفته است تا علیرغم حساسیت، ظریف و متراکم بودن امر نظارت در ارائه گزارش ها نهایت تلاش خود را انجام دهند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین از بازرسین آماده اعزام خواست تا در نظارت های خود همراه با معاون گردشگری استان مربوطه، نگاهی جامع و در عین حال جزء نگر به سرفصل های نظارتی داشته باشند و به هردو شاخصه کمی و کیفی بودن بازرسی ها توجه کنند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1393122731