انتصاب فرماندار ارومیه بعنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان ارومیه

طی حکمی از سوی استاندار آذربایجان غربی ؛ فرماندار ارومیه بعنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان ارومیه منصوب شد . 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی  ، صنایع دستی و گردشگری اذربایجان غربی  طی جلسه ای که دردفتر فرماندار ارومیه تشکیل شده بود ؛ جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی استان حکم انتصاب عباس حسن خانی فرماندار ارومیه بعنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان ارومیه را به ایشان ابلاغ کرد. 

براساس این گزارش جلیل جباری در این جلسه ضمن قدردانی از تعامل و همکاریهای خوب فرمانداری ارومیه در زمینه های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی گفت : یکی از موضوعاتی که متاسفانه در سالهای گذشته دچار فراموشی شده بود موضوع انجمن های میراث فرهنگی است که خوشبختانه با پیگیری های سازمان مرکزی و استاندار استان ؛ فعالیت این انجمن ها مجدداً اغاز شده است . 

وی حضور افراد علاقه مند به مباحث تاریخی و فرهنگی را در این انجمن ها نقطه مثبتی ارزیابی کرده و گفت : استان اذربایجان غربی نهمین استانی است که با توجه به وجود افراد شایسته و علاقه مند توانستیم در جهت حفاظت و صیانت از آثار ارزشمند تاریخی ؛ انجمن میراث فرهنگی را راه اندازی کنیم . 

جباری  اهمیت به مواریث فرهنگی و گردشگری را ضروری دانسته و اضافه کرد : گردشگری می تواند جایگزین خوبی برای صنعت و کشاورزیی بوده و در توسعه همه جانبه نقش مهمی خواهد داشت . 

وی هم چنین سال 94 را سال پایانی برنامه پنجم عنوان کرده و افزود : در اجلاس اخیر مدیران کل سازمان میراث فرهنگی که در تهران برگزار شد ؛ تاکید ویِزه  ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور بر توسعه گردشگری بود و مسلماً نگاه  دولت تدبیر و امید برنامه ریزی ویزه برای گردشگری  در برنامه ششم توسعه است.

عباس حسن خانی فرمانمدار ارومیه نیز در این جلسه با استقبال از راه اندازی انجمن میراث فرهنگی در سطح استان و ارومیه گفت : متاسفانه در گذشته تعللی انجام پذیرفته و نسبت به حفظ و احیاء بافت های تاریخی حساسیتی اقدامات اساسی صورت نگرفته این امر و موجب بوجود آمدن صدمات جبران ناپذیری بر آثار تاریخی شده است . 

وی همکاری و تعامل دستگاهها را در صیانت از آثار تاریخی مهم دانسته و افزود : اماکن و ابنیه هایی در استان و ارومیه وجود دارد که بایستی مجموعه مدیریت شهری در حفظ و صیانت از آنها دست به کار شده و از فرصتهای موجود در زمینه تاریخی برای توسعه گردشگری بهره برداری کرد . 

در انتهای این جلسه محمد فتحی سرپرست معاونت میراث فرهنگی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص تعیین حریم و افزایش عرصه تاریخی بازارر سنتی ارومیه و ضوابط حاکم بر آن توضیحات مبسوطی به فرماندار ارومیه ارائه کرده و حکم انتصاب عباس حسن خانی فرماندار ارومیه  بعنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان ارومیه توسط مدیر کل میراث فرهنگی استان به ایشان ابلاغ و تحویل شد. 

   

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394052910