لزوم اصلاح رفتار با طبیعت و حفظ آب برای نسل‌های آینده/ آب محوردوستی ملت‌ها در طول تاریخ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سومین همایش دوسالانه آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران‌زمین بر لزوم اصلاح رفتارهای نسل‌های جدید با طبیعت و حفظ آب برای نسل‌های آینده تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، سومین همایش بین‌المللی دوسالانه آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران‌زمین با حضور امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فرماندار شهرستان نطنز و اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده میراث فرهنگی کشور و انجمن باستان‌شناسی ایران با حضور فرهیختگان و دوستداران میراث فرهنگی در باغشهر تاریخی نطنز در محور تاریخی و گردشگری شمال استان اصفهان امروز یکشنبه ۶ خردادماه به مدت دو روز رسماً افتتاح شد.

 امیر کرم زاده در این همایش گفت: سرزمین ایران از گذشته‌های دور تاکنون دچار کمبود آب بوده، لکن نیاکان خداجوی از زمان‌های گذشته تلاش نمودند تا با همین کمبود آب تمدنی بزرگ را فراهم آورند که موردتوجه تمام جهانیان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بی‌تردید آب محوردوستی ملت‌ها با یکدیگر در طول تاریخ بوده به‌گونه‌ای که ۲۶ کشور و تمدن بزرگ در مسیر جاده ابریشم در طول تاریخ همواره با یکدیگر ارتباط فرهنگی و اقتصادی داشته و یکی از محورهای این ارتباط دوستانه آب  بوده است.

او افزود: باید تلاش کنیم تا صدای این همایش به گوش همگان به‌ویژه مسئولان در سراسر کشور پیچیده و همگی تلاش کنیم تا رفتارمان را با طبیعت اصلاح و با الگو گیری از نیاکان آب را برای نسل‌های آینده ایرانی حفظ نموده و باعث امتداد حیات فرهنگی و تمدنی ایران‌زمین شویم.

کرم زاده تصریح کرد: با برگزاری این همایش‌های ملی و بین‌المللی در شهرستان‌ها ، تلاش داریم تا به توسعه گردشگری در جای‌جای استان یاری‌رسانی کنیم.

سومین همایش دوسالانه بین‌المللی آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران‌زمین و سرزمین هم‌جوار به مدت ۲ روز از امروز ششم خردادماه در باغشهر تاریخی نطنز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030600230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha