خراسان جنوبی میزبان ویژه برنامه ملی «ایران جان»/فرصتی طلایی برای معرفی ظرفیت‌های مغفول استان

با پیگیری‌های مستمر صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی و حمایت‌های استاندار، این استان به‌عنوان یکی از میزبانان منتخب برنامه ملی «ایران جان» معرفی شد تا در آبان‌ماه، با تمرکز رسانه‌ای گسترده، ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی خود را به‌صورت جامع و بی‌نظیر به مخاطبان ملی و استانی معرفی کند.

به گزارش میراث آریا، در این راستا، جلسه‌ای با حضور علیرضا آینه‌دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی، و سید احمد برآبادی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان روز دوشنبه 24 شهریورماه 1404 برگزار شد تا هماهنگی‌های لازم برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار فراهم شود.

علیرضا آینه‌دار در این نشست تأکید کرد: برنامه «ایران جان» فرصتی استثنایی برای معرفی و دیده شدن ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی است و تمام توان رسانه ملی به مدت یک هفته بر معرفی این استان متمرکز خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه خراسان جنوبی علی‌رغم ظرفیت‌های بی‌نظیر، آنچنان که شایسته است معرفی نشده است، بیان کرد: تمرکز استان در این برنامه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی خواهد بود.

 او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری کامل برای اولویت‌دادن به معرفی استان داشته باشند، چراکه رسانه محور اصلی توسعه است.

آینه‌دار همچنین تصریح کرد: تمام محتوای تصویری و مکتوب تولید شده از سوی استان در قالب این پروژه پخش خواهد شد و ما باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر استاندار، زمان‌بندی قطعی اجرای برنامه در آبان‌ماه که اوج فصل گردشگری خراسان جنوبی است، نهایی شده است.

ظرفیت‌های منحصربه‌فرد خراسان جنوبی در قاب رسانه ملی

سید احمد برآبادی ضمن قدردانی از همکاری صدا و سیما، به ویژه در مناسبت‌هایی مانند نوروز و رونمایی فرش، اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فردی است که تاکنون به خوبی معرفی نشده‌اند؛ از ۱۰ اثر ثبت جهانی گرفته تا گرم‌ترین نقطه زمین، تاریک‌ترین آسمان جهان و بزرگ‌ترین فرش تصویری ایران و جهان و مراسم آیینی منحصر بفرد.

مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تاکید کرد: این برنامه فرصتی طلایی برای معرفی این داشته‌ها است و ما با تمام توان در کنار رسانه ملی خواهیم بود.

او پیشنهاد داد: تا نقاط اولویت‌دار معرفی استان مشخص و دیدگاه‌های بصری مورد نظر رسانه ملی در تولید محتوا لحاظ شود.

پیش‌زمینه هفته گردشگری برای «ایران جان»

همچنین مقرر شد مناسبت هفته گردشگری در مهرماه به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای برنامه «ایران جان» مورد استفاده قرار گیرد و با اجرای مانورهای رسانه‌ای و محتوایی، بستر لازم برای حضور قدرتمند استان در این پروژه ملی فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1404062501697
دبیر محمد آوخ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha