برگزاري تورهاي رايگان گردشگري در جزيره ابوموسي

به مناسبت هفته گردشگری برنامه های مختلفی در استان هرمزگان برگزار می شود که تورهاي رايگان طبيعت‌گردي در جزيره ابوموسي  و استان هرمزگان یکی از این برنامه های جذاب است.

 به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور،  فرشيد واحدي معاون گردشگري و سرمايه‌گذاري استان هرمزگان با تشریح برنامه های هفته گردشگری در استان هرمزگان افزود: به مناسبت هفته گردشگري تورهاي يك روزه طبيعت‌گردي در استان هرمزگان برگزار مي‌شود و گردشگران و هم استان ها می توانند با حضور در این تورها از مناطق دیدنی و اماکن تفریحی استان هرمزگان بازدید کنند.

وي افزود: در هفته گردشگري از پنجم تا 12 مهر تورهاي يك روزه گردشگري به جزيره هرمز، قشم و جنگل‌هاي حرا برگزار مي‌شود همچنين تور ويژه رايگان براي سفر به جزيره ابوموسي سه روز در نظر گرفت شده است.

وی افزود: هم چنین جشنواره مجسمه‌هاي شني در سواحل بندرعباس همزمان با آغاز هفته گردشگري برگزار مي‌شود.

وی  گفت: به مناسبت هفته گردشگري جشنواره مجسمه‌هاي شني در سواحل بندرعباس به مدت 2 روز برگزار مي‌شود.

وي افزود: طي فراخواني از هنرمندان اين رشته دعوت شده تا در اين جشنواره كه 8 مهر برگزار مي‌شود شركت كنند. تاكنون نيز 5 نفر ثبت‌نام كردند.

واحدي تصريح كرد: پس از ساخت مجسمه‌هاي شني به مدت يك هفته در معرض ديد عموم به نمايش گذاشته مي‌شود. همچنين با توجه به نام‌گذاري روز «گردشگري و خانواده» در هشتم مهر همايش يك‌روزه پياده‌روي با اين موضوع در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

واحدي تصريح كرد: براساس مذاكراتي كه با دفاتر خدمات گردشگري استان هرمزگان صورت گرفته اين تورها رايگان براي گردشگري ومردم استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، استان هرمزگان با برخورداری از طبیعت بکر و سواحل زیبای خلیج فارس مقصد مهم گردشگری در ایران است و این استان سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و هزاران گردشگر خارجی است.

واحدی به دیگر برنامه های این استان در هفته گردشگری اشاره کرد وافزود: نواختن زنگ گردشگری در مدارس، استقبال از اولین گروه مسافران ورودی به استان، نشست خبری با اصحبا رسانه، حضور در برنامه های صدا و سیما، مسابقه سفر در قاب تصویر، بازدید از موزه آب، بازدید از سد استقلاب میناب، انتخاب تاسیسات برتر گردشگری، برپایی فرش خاکی در جزیره هرمز به عنوان قطب استراتژی کشور، برگزاری تور یک روزه در میناب، اهداء جایزه به صنعتگران برتر استان، اجرای جنگ شادی در ابوموسی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع گردشگری، همایش پیاده روی، برگزاری جشن بادبادک ها و ... از دیگر برنامه های مهمی است که در هفته گردشگری در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

/108

 

انتهای پیام/

کد خبر 1392070322