تجاری‌سازی و بسته‌بندی، سیاست ابلاغی رئیس سازمان به معاونت صنایع‌دستی

نشست فعالان صنایع‌دستی و فعالان بسته‌بندی کشور با حضور بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی  و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظهر امروز یکشنبه 16 مهر در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در این نشست که به همت دفتر حمایت از تولید این معاونت در سالن فجر برگزار شد، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی  و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی با تشکر از حضور فعالان بسته‌بندی و هنرمندان و استادان دانشگاه در این حوزه گفت: «بسته‌بندی در حوزه صنایع‌دستی برای ما بسیار مهم است و اهمیت این موضوع از سوی آقای مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تأکید شده است و او به برند‌سازی و بسته‌بندی صنایع‌دستی تأکید فراوانی دارد.»

نامورمطلق با تأکید بر این‌که کالای صنایع‌دستی که خودش اثر هنری است، بیان کرد: «برای تقویت بسته‌بندی در حوزه صنایع‌دستی جلسه‌ای با هیئت‌های چینی در کویت برگزار کردیم و مباحثی برای تعامل بین ایران و چین در این زمینه مطرح شد و امیدوارم با تداوم این جلسات و تصمیمات اتخاذشده در راستای اجرای این مهم در آینده به نتایج خوبی برسیم.»

فریدون میرزالو مدیر‌کل حمایت از تولید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: «هم‌اکنون یکی از سیاست‌هایی که از طرف ریاست سازمان میراث‌فرهنگی به ما ابلاغ شده است، موضوع تجاری‌سازی صنایع‌دستی و بسته‌بندی این محصولات است. از این رو یکی از برنامه‌هایی که به‌نظر می‌رسد باید در حوزه بسته‌بندی صنایع دستی انجام شود، رسیدن به شخصیت‌سازی در حوزه بسته‌بندی صنایع‌دستی است.»

او ادامه داد: «۳۰۰هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی از ما مجوز دریافت کرده‌اند و در آینده تسهیلات ارزان‌قیمتی را در اختیار هنرمندانی قرار می‌دهیم که قسمتی از محصولات خود را به حوزه بسته‌بندی اختصاص داده‌اند.»

میرزالو تصریح کرد: «در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که شهریور‌ امسال برگزار شد، هنرمندان و غرفه‌هایی که محصولات خود را با بسته‌بندی ارائه کرده بودند از تسهیلاتی برخوردار شدند که این رویه در نمایشگاه‌های آینده نیز تکرار خواهد شد و در آینده شاهد برگزاری نمایشگاهی برای کارگاه‌هایی که محصولات خود را با بسته‌بندی ارائه می‌دهند، خواهیم بود.»

مدیر‌کل حمایت از تولید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  خاطرنشان کرد: «ممکن است استفاده از بسته‌بندی در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در استان‌هایی که تسهیلات دولتی و کمک‌های ستادی بیشتر است، اجباری شود.»

پویا محمودیان مدیر کل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی نیز در این نشست گفت: «بسته‌بندی‌های هنری صنایع‌دستی امروزه خیلی رایج شده است.»

او افزود: «در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه صنایع‌دستی، کمبود بسته‌بندی‌های تجاری مناسب را احساس کردیم. امسال در نمایشگاه بیست‌و‌هشتم حدود ۴۰ غرفه با ۲۰ درصد تخفیف به افرادی که بسته‌بندی مناسبی داشتند، واگذار شد و قطعا در سال‌های آینده این تعداد بیشتر می‌شود.»

محمودیان خاطرنشان کرد: «فکر کنم در آینده افرادی می‌توانند در نمایشگاه‌های ما شرکت کنند که کالاهایشان بسته‌بندی مناسب داشته باشد.»

این جلسه که با حضور فعالان حوزه بسته‌بندی،  هنرمندان و صنعتگران، استادان و صاحب‌نظران و مدیران ارشد معاونت صنایع‌دستی برگزار شد، با پرسش‌و‌پاسخ تخصصی هنرمندان از صاحبان شرکت‌های بسته‌بندی به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 139607166