لزوم تسریع در تکمیل عملیات مرمت امامزاده محمد فم(ع) در تفرش مرکزی

در بازدید مشترک مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، اداره اوقاف شهرستان تفرش، هیئت امنا و شهردار تفرش بر تسریع اجرای عملیات مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم(ع) در شهرستان تفرش تاکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمود مرادی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه بازدید از امامزاده محمدی فم (ع) تفرش گفت: عملیات مرمتی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش که قبلا به صورت غیر اصولی انجام شده در چند مرحله با طرح مرمتی و با نظارت کارشناسی اداره کل میراث‌فرهنگی انجام شده است و در این مرحله گنبد و بخشی از محوطه این بنای تاریخی دوره صفویه نیاز به مرمت دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود:  امامزاده محمد(ع) به عنوان قطب فرهنگی تفرش و یکی از زیبا ترین بناهای تاریخی و مذهبی استان مرکزی به شمار می رود.

او تصریح کرد: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با اداره کل اوقاف و امور خیریه، هیئت امنا و شهردای تفرش و با کمک ظرفیت خیرین این شهرستان، مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه آرامگاه امام زاده محمد فم که در سال ۱۳۴۱ به ثبت آثار ملی رسیده است، در مورد این آرامگاه تاریخی مربوط به دوره صفویه گفت: این مکان مقدس دارای بقعه، ایوان، آستانه، حجره و حیاط است. در سردر ورودی امامزاده محمد هنرهای مختلفی به‌کار رفته است و دارای یک بنای مرکزی است که اصل بنا مربوط به اواخر قرن هشتم هجری و دوره ایلخانی است که بعد از آن تعمیر و بازسازی شده است.

این بنای تاریخی توسط معماری زیبای یک اصفهانی انجام شده که از تزئینات، آجرکاری، کاشیکاری و نقاشی زیبایی برخوردار است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha