برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی در هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به تشریح برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی در استان پرداخت.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی گفت: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از خادمین و حافظین میراث‌فرهنگی و ... از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته میراث‌فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: همایش نتایج پژوهش‌های باستان‌شناختی دو دهه اخیر در ارتفاعات گاوبست بستک و تقدیر از خادمین میراث‌فرهنگی بستک در موزه جناح از برنامه‌های این هفته در شهرستان بستک است.

او اظهار کرد: برگزاری کارگاه انتقال تجربه احیا و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی بندرلنگه، مراسم شب سدید و بخش مستند سدید السلطنه پدر مطالعات خلیج‌فارس شناسی اکران و برگزاری بزرگداشت مرحوم ناخدا ابراهیمی قدیمی‌ترین مجموعه‌دار استان در بندرکنگ از برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در بندرلنگه است.

محسنی افزود: تقدیر از اعضای شورای فنی، رونمایی و نصب لوح‌های ثبت‌های جهانی هنر ساختن و نواختن عود و دانش دریانوردی و لنج سازی ایرانیان در خلیج‌فارس در هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره استان در هفته میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: هم‌زمان با سراسر کشور و در روز جهانی موزه، بازدید از موزه‌های استان برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ این مرزوبوم رایگان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022701592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha