پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی

استاندار خراسان جنوبی طی پیامی روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی را تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا در متن پیام جواد قناعت آمده است. 

بسم الله الرحمن الرحیم

٢9 اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، فرصتی برای پاسداشت علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان این سرزمین است، میراث ماندگاری که از قلب تاریخ بجای مانده و بیانگر هویت، عظمت و شکوه ایران زمین است.

استان خراسان جنوبی، با داشتن بیش از هزار و ۵۵ اثر ملی، ۹ اثر جهانی (باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، مجموعه قنوات بلده فردوس، هنرصنعت حوله بافی روستای خراشاد و ژئو پارک طبس و ۴ کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه) و نیز ۷ پدر علمی، پدیده‌های طبیعی بی نظیر، آثار خشت و گلی فراوان و میراث مکتوب بجا مانده از گذشتگان، دارای پیشینه فرهنگی بسیار غنی است. گنجینه‌های گرانبهایی که حفاظت و صیانت از آنها وظیفه همگانی و همیشگی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی، هفته میراث فرهنگی را به تمامی فعالان این عرصه در استان خراسان جنوبی که در معرفی، حفظ و احیای میراث گرانقدر این دیار همت می‌ورزند، تبریک عرض می‌نمایم.

امید که بتوانیم در کنار هم و با هم‌افزایی هر چه بیشتر در معرفی ظرفیت‌های متعدد حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بکوشیم و از طریق شناساندن توانمندی‌های خراسان جنوبی به اقصی نقاط دنیا، راه‌های توسعه و تعالی این دیار زرخیز را تندتر از گذشته درنوردیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha