افتتاح برخط ۱۴ نمایشگاه آثار کمتر دیده شده در ۱۱ استان کشور/ نمایش ۱۲۰ شی کم‌تر دیده شده موزه ملی ایران

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها بیش از ۱۲۰ اثر و شی کم‌تر دیده شده موزه ملی ایران در ۱۴ نمایشگاه و ۱۱ استان کشور در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، افتتاح ‌نمایشگاه آثار کمتر دیده شده‌ موزه ملی ایران در یازده استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کردستان، فارس، قزوین، ایلام، کرمان و اصفهان صبح امروز شنبه ۲۹ اریبهشت ماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با اولین روز هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها به‌صورت برخط و با دستور علی دارابی قائم‌مقام‌وزیر و معاون میراث‌فرهنگی انجام شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نمایش این آثار را روایتی از گذشته پر فراز و نشیب کشور عنوان کرد و افزود: کردستان یکی از کهن‌ترین زیستگاه‌های کشور و اصیل‌ترین اقوام ایرانی را در خود جای داده است.

او افزود: امروز با افتتاح این نمایشگاه ۶ قطعه مربوط به به محوطه باستانی زیویه به نمایش گذاشته می‌شود.

او میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را رکن اصلی پیشرفت و توسعه استان مطرح و ابراز امیدواری کرد با گشایش این موزه و نمایش آثار این زنجیره کامل شود و بیش از گذشته از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

همچنین محمد مهدی فداکار استاندار کرمان به ظرفیت‌های مهم و گسترده تمدنی استان از جمله موزه تمدنی جیرفت، ده ثبت جهانی استان و بافت تاریخی کرمان اشاره کرد و خواستار حمایت به‌منظور توسعه موزه جیرفت با توجه به ظرفیت‌های گسترده آن شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha