نکوداشت مرحوم عباس نژادفتحی در شوشتر برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: به‌مناسبت ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ عباس نژادفتحی در طول عمر پربرکت‌شان پیرامون حوزه‌های فرهنگی و تاریخی، به همت بلند مردم شهرستان شوشتر نکوداشتی در محل تالار فرهنگ این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده گفت: در این مراسم که باحضور گسترده مردم فرهنگ‌دوست و جمع زیادی از مدیران استانی و شهرستان پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، با زنده نگاه داشتن یاد و خاطر این بزرگ‌مرد تاریخ معاصر شوشتر، چشمه‌ای از اقدامات ارزنده او برای عموم به تصویر درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ادامه داد: مرحوم نژادفتحی با عِرق و علاقه ذاتی‌ای که داشت، در همه طول عمر خود سعی بر زنده نگه داشتن فرهنگ، تاریخ و میراث ماندگار زادگاهش داشت و تا آخرین لحظه زندگی نیز دست از تحقیق و پژوهش در این زمینه برنداشت.

او افزود: احیاءِ قلم‌نی شوشتر یکی از اقدامات ارزنده و ماندگاری است که نتیجه تلاش‌ها و تحقیقات انجام‌شده او است که برای شوشتر برجای مانده است.

ارسطوزاده عنوان کرد: یکی دیگر از آثار برجای‌مانده این شخصیت فقید، ثبت و کتابت بالغ بر ٢٠٠٠ باور، اعتقاد، رسومات و ضرب‌المثل‌های شوشتر بود که توسط آقای راد نژادفتحی فرزند برومند آن‌مرحوم، حدود ١٧٠٠ مورد از آن‌ها در قالب یک فیلم سینمایی تهیه و کارگردانی شد که در این بزرگداشت از پوستر آن رونمایی شد.

او یادآور شد: انجام چنین مراسمی علاوه بر این‌که تجلیل از یک شخصیت پژوهشگر بود، بلکه نشان از اهمیت فرهنگ، تمدن، تاریخ و شخصیت‌های فرهیخته در میان مردمان این کهن‌دیار دارد که باید به همه اقدام‌گران و راهبران این نکوداشت‌ها با نگاه مشوقانی برای حفظ مواریث فرهنگی، خداقوت و دست‌مریزاد گفت.

نکوداشت مرحوم عباس نژادفتحی در شوشتر برگزار شد

نکوداشت مرحوم عباس نژادفتحی در شوشتر برگزار شد

نکوداشت مرحوم عباس نژادفتحی در شوشتر برگزار شد

نکوداشت مرحوم عباس نژادفتحی در شوشتر برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha