برگزاری دو نمایشگاه تخصصی نقاشی میراث فرهنگی در ارگ کریم‌خانی شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: دو نمایشگاه تخصصی نقاشی حوزه میراث فرهنگی در ارگ کریم‌خانی شیراز برگزارشده است.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی  بابیان اینکه هم‌زمان با آغاز هفته بزرگداشت میراث فرهنگی برنامه‌های متنوع و متعددی در سطح استان برگزار می‌شود افزود: دو نمایشگاه تخصصی نقاشی میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی تاریخی ارگ کریم‌خانی شیراز در این هفته برپاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: نمایشگاه نقاشی خانم فاطمه زارعی شامل ۲۰ تابلو است که پیام صلح و دوستی را روایت می‌کند. او افزود: این هنرمند بین‌المللی و فعال میراث فرهنگی، زیست‌بوم و صلح جهانی که به آمریکای لاتین سفرکرده، در یک تحقیق میدانی، شباهت‌ها و یکسانی‌هایی را در نقوش، سمبل‌ها، طرح‌ها، فرم‌های سازه‌های باستانی، صنایع‌دستی، فرش و گلیم و گبه و دست‌یافته‌های عشایر و حتی سبک زندگی بومیان ایران، با موارد مشابه در آمریکای لاتین یافت و این اشتراکات را به تصویر کشیده است.

ثابت اقلیدی همچنین در خصوص نمایشگاه نقاشی استاد ابراهیم خضری در ارگ کریم‌خانی نیز افزود: در این نمایشگاه نیز ۲۱ تابلو نقاشی با سبک تخیلی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرارگرفته است که نگاه نقاش به فرهنگ و گذشته شهر شیراز معطوف شده است.

 او در ادامه بابیان اینکه افتتاحیه هفته میراث فرهنگی با اجرای مراسم رونمایی از جام زرین خشایارشا در موزه تخت جمشید برگزارشده افزود: در این روز ۱۱ برنامه فرهنگی تنها در شیراز برگزار  و در مابقی شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی با معرفی و بزرگداشت میراث فرهنگی تعریف و اجرا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به تشریح برنامه‌های روز نخست هفته میراث فرهنگی در این استان پرداخت و گفت: در این روز برنامه بازدید اعضای نظام‌مهندسی و مهدکودک‌ها از موزه‌های دولتی و خصوصی شامل موزه پارس، موزه هفت‌تنان و موزه جندی‌شاپور در شیرازوهمچنین پنل تخصصی آموزش و نحوه ترسیم گره (استاد مجید رجحانی) در تالار آینه عمارت نصیرالملک در شیراز برگزار شد.

او ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی تأثیر هنر تذهیب در هنرهای سنتی توسط انجمن هنرهای سنتی استان در عمارت دیوان‌خانه، آموزش و شناخت میراث فرهنگی به کودکان ساکن و محصل در بافت تاریخی در نارنجستان قوام، برپایی دو نمایشگاه نقاشی در ارگ کریم‌خانی، گالری تصاویر تذهیب نسخ و قرآن‌های خطی مربوط به آثار موزه ملی ایران، در موزه‌های پارس و موزه شاه‌چراغ (ع) در مترو شیراز در ایستگاه‌های امام حسین (ع)، زندیه، وکیل‌الرعایا، برپایی نمایشگاه عکس میراث، بناها و اشیای تاریخی با همکاری انجمن عکاسان در مجموعه جهانی تخت جمشید و برپایی نمایشگاه نسخ و قرآن‌های خطی مزین به تذهیب موزه احمد ابن موسی (ع) در موزه شاه‌چراغ (ع) در این روز انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha