۱۰ درصد بودجه‌های عمومی اردستان اصفهان به حفاظت از آثار تاریخی اختصاص می‌یابد/ افزایش ۲۰۰ درصدی اعتبارات مرمت میراث‌فرهنگی شهرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار فرماندار شهرستان اردستان از توافق برای اختصاص ۱۰ درصد بودجه‌های عمومی شهرستان به امر حفاظت از میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، روز جمعه چهارم خردادماه سید محمدهادی احمدی طبا، فرماندار اردستان با امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کرد.

در این دیدار امیر کرم‌زاده تأکید کرد: شهرستان تاریخی اردستان یکی از کهن‌ترین مراکز تمدنی فلات مرکزی ایران در قلب کویر بزرگ مرکزی ایران به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به  همکاری‌های ارزشمند فرماندار شهرستان اردستان در امر حفاظت از میراث‌فرهنگی گران‌سنگ اردستان، با مدیریت شهرستان توافق شد تا ۱۰ درصد بودجه‌های عمومی شهرستان به امر مرمت آثار تاریخی شهرستان اختصاص یابد، لذا با توجه به همکاری مدیریت شهرستان، این اداره کل نیز از آمادگی لازم برای تخصیص دو برابر این مبلغ در راستای  حفاظت از آثار تاریخی شهرستان را دارد.

او تصریح کرد: اردستان دارای توان بالقوه فراوانی در راستای توسعه از منظر گردشگری و صنایع‌دستی است، لذا امیدوارم تا با همکاری مدیریت شهرستان بتوانیم برند گردشگری شهرستان را هرچه سریع‌تر تبیین نموده تا از این طریق بتوان به توسعه پایدار اردستان یاری‌رسانی کرد.

در این نشست همچنین سید محمدهادی احمدی طباء فرماندار شهرستان اردستان نیز با ایراد سخنانی ضمن خیرمقدم به مدیرکل جدید میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان انجام شده، لکن با توجه به گستردگی بافت تاریخی و تعدد آثار تاریخی امید داریم تا با همکاری اداره کل بتوانیم این شهر تاریخی را بهتر از گذشته به جهانیان معرفی کنیم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha