به گزارش میراثآریا، پرهام جانفشان در نشست با روسای تشکلهای بومگردی های کشور که امروز، سهشنبه، ۲۵ تیرماه در محل معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: با توجه به خسارت وارده به حوزه گردشگری شامل لغو و یا کاهش سفرها در پی جنگ ۱۲ روزه و به تبع آن ایجاد چالشهای مالی متعدد برای واحدهای اقامتی، تشریک مساعی و ایجاد شبکه بومگردیها با یکدیگر به منظور بازاریابی و جذب گردشگر میتواند به عنوان گامی موثر به منظور عبور از چالشهای مربوطه در دستور کار قرار گیرد.
او خاطرنشان کرد: بر مبنای همکاری مورد نظر بومگردیها میتوانند بار مالی بازاریابی و تبلیغات را کاهش و در شبکهای گسترده سبب افزایش کشش تقاضا شوند.
جانفشان با بیان اینکه اقامتگاههای بومگردی باید فرآیند بازاریابی را مبتنی بر محتوای جذاب و متفاوت پیش ببرند، افزود: هر بومگردی باید در محتوای تبلیغاتی و بازاریابی خود طیف متنوعی از ظرفیتهای ممتاز خود را از جمله غذاهای محلی، آیینها، آثار تاریخی، صنایعدستی و سایر امتیازات ویژه خود را معرفی کنند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه بومگردیها نباید وارد مسیر خدمات یکسان شوند، افزود: وقتی گردشگر، به شهر یا روستایی سفر میکند و در واحد بومگردی اقامت دارد باید خدمات بومی و خاص در همه ابعاد از جمله خوراک، پوشاک، سنن و غیره را دریافت کند و این خدمات نباید مشابه مبدا گردشگر مورد نظر باشد.
جانفشان همچنین در فرآیند استانداردسازی نیز ماهیت هر بومگردی را متفاوت بیان کرد و نسبت به اعمال ضوابط منعطف از سوی ادارهکل مربوطه تاکید کرد.
جانفشان همچنین از روسای بومگردیها خواست در روند امور مختلف از جمله آموزش، آگاهی از قوانین، ضوابط و غیره به روز باشند و ارتباطات خود را با مقامات استانی و ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت مستمر حفظ کنند.
همچنین در این نشست مشاور وزیر و مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نسبت به حذف واحدهای بومگردی غیرمجاز در درگاههای مجازی معرفی واحدهای اقامتی،(OTA)ها تاکید کرد.
انتهای پیام/
نظر شما