اجرای دومین دور  تور شبانه پایتخت با عنوان شبهای رمضان در طهران قدیم

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از اجرای دومین تورگردشگری شبانه پایتخت با عنوان \" شبهای رمضان در طهران قدیم \" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران وی با بیان این مطلب اظهار داشت: این گشت شبانه به صورت رایگان و در شب 24 رمضان در مسیر گذر امامزاده یحیی و در  بافت تاریخی منطقه 12 ویژه عموم شهروندان تهرانی برگزار می شود.

خسروآبادی افزود: در این بازدید که با همکاری مدیریت بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 اجرا می شود؛  شهروندان خانه تاریخی کاظمی، حمام نواب و امام زاده یحیی را مورد بازدید قرار می دهند.

این مقام مسئول گفت: کاهش بار ترافیکی منطقه 12 پس از پایان ساعات کاری بازار بزرگ تهران، گشت و گذار در بافت تاریخی تهران قدیم را تسهیل و مفرح می نماید؛ وگردشگران فارغ از هرگونه هیاهو و شلوغی مراجعین بازار، آثار تاریخی طهران قدیم، که بیشتر در منطقه 12 تهران واقع شده است؛را موردبازدید قرار می دهند.

خسروآبادی همچنین کاهش محسوس دما و میزان آلودگی پایتخت در شب را دلیل دیگری برای استقبال عموم شهروندان از تورهای شبانه در ایام تابستان برشمرد؛ و افزود: یکی از سیاست های ما در توسعه گردشگری شبانه کاهش تنش های زندگی شهری و همچنین تقویت بنیان خانواده است.

وی گفت:  تقریبا تمامی خانواده های ایرانی در ایام هفته پس از پایان ساعات کاری فرصتی مناسب را برای دور هم بودن خواهند داشت؛ و سفر به عنوان فرصتی برای تحکیم روابط میان اعضای خانواده و همبستگی در مناسبات خانوادگی برای ملت ایران دارای اهمیت است؛ چرا که اصولا خانواده دارای جایگاهی والا در فرهنگ کشور می‌باشد، که توسعه گردشگری شبانه می تواند پاسخگوی مناسبی برای نیازهای عموم شهروندان در بازدیدها و تفریحات خانوادگی سالم و هدفمند باشد.

وی ادامه داد : در ماه مبارک رمضان که برخی از کارشناسان معتقدند گردشگری از رونق می افتد و بهره وری کمی را برای فعالان این صنعت به دنبال دارد، با تبلیغ آداب و رسوم و ترویج فرهنگ اسلامی می توان در افزایش بهره وری و جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی تلاش کرد.

البته در توسعه گردشگری شبانه نقش بخش حاکمیتی بسیار پررنگتر و محسوس تر از بخش خصوصی  می باشد؛ زیرا بخش دولتی بایستی با ایجاد یک برنامه هدفمند فرصت بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی را در اختیار تورگردانان و مجریان بخش خصوصی قرار دهد .

مدیر کل میراث فرهنگی در پایان گفت: توسعه گردشگری شبانه در پایتخت نیازمند همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی و شهرداری تهران می باشد؛ که در این خصوص فعالیت و همکاری های مناسبی از سوی شهرداری تهران صورت پذیرفته است.

 بر اساس این خبر، همشهریان علاقه مند برای شرکت در \"تور شب های رمضان در تهران قدیم\" می توانند؛ نام و نام خانوادگی خود را به شماره 5000203000100 ارسال کنند.

این مراسم ساعت 19 روز دوشنبه 30 تیرماه 93 همزمان با شب 24 رمضان از جنب مترو امام خمینی(ره) ابتدای خیابان باب همایون اجرا می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1393042914