دانش آموزان تویسرکانی همیار گردشگر شدند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان از برگزاری دوره‌های آشنایی در حوزه گردشگری برای دانش آموزان تویسرکانی خبرداد.

به گزارش میراث‌آریا، اسحاق ترکاشوند، گفت: منشأ هر تغییر و حرکت رو به جلویی بی شک آموزش، آن‌هم در وقت و زمان مقتضی و فرصت مناسب آن است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان  ادامه داد: حوزه گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که درصورت توجه به آن می‌توان از مزایای آن جامعه بیش از بیش بهره‌مند شد و در این راستا و با توجه ظرفیت بالای گردشگری شهرستان از حیث جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده فی مابین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  و اداره کل آموزش و پرورش استان دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و توجیهی مختص دانش آموزان مقاطع متوسطه برگزار شد.

ترکاشوند در ادامه گفت: در این دوره‌ها که با استقبال چشمگیر دانش آموزان مواجه شد مطالب متعددی از جمله مبانی گردشگری، تعاریف اصطلاحات مرتبط و همچنین بیان ظرفیت‌های گردشگری استان بویژه شهرستان تویسرکان بر اساس رده‌های سنی دانش‌آموزان‌ تدارک و توسط کارشناس گردشگری اداره ارائه شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود: در پایان‌دوره به شرکت‌کنندگان گواهی آموزشی شرکت  و نیز کارت همیار گردشگر اعطا شد که دارندگان این گواهینامه می‌توانند از جاذبه‌های فرهنگی-تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی رایگان بازدید کنند.

ترکاشوند در انتها با بیان اینکه طرح مذکور در سطح کشور کم سابقه و حتی بی سابقه است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با برگزاری دوره‌های متعدد و برای جوامع هدف متفاوت، افراد بیشتری از دانش آموزان را با گردشگری شهرستان آشنا کرده و آموزش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha