مدیر پایگاه بافت تاریخی بندرکنگ تجلیل شد

از خدمات مدیر پایگاه بافت تاریخی بندرکنگ در حفظ و احیای بافت تاریخی شهر، توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی قدردانی شد.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی در نشستی با داوود علیخواه مدیر پایگاه بافت تاریخی بندرکنگ ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده او در توجه به احیای بافت تاریخی و اهتمام به میراث ناملموس گفت: بناهای تاریخی بخش ارزشمندی از هویت معنوی و مادی هر جامعه‌ای است، احیا و ساماندهی ابنیه‌های تاریخی در کالبد بافت های تاریخی می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌ شده در بافت تاریخی بندرکنگ، افزود: فعالیت‌های خوبی در حوزه احیا و مرمت و چه در حوزه فرهنگی در بافت تاریخی بافت بندرکنگ انجام‌ شده است که این امر به حفظ هویت تاریخی این شهر کمک می‌کند.

او تأکید کرد: مدیر پایگاه با همراهی شهرداری بیش‌ازپیش به تلاش‌های خود برای مرمت و احیای بافت تاریخی بندرکنگ ادامه دهد.

بافت تاریخی بندرکنگ با مساحتی بالغ‌بر ۵۸ هکتار در سال ۱۳۸۱ به شماره ۶۵۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این بافت تاریخی منسجم و یکپارچه با عناصر شاخصی مانند بادگیرهای قدیمی و کوچه‌های باریک و سایه‌انداز، که یادآور شهرهای سنتی ایرانی است، علاوه بر ارزش‌های فرهنگی که در سیمای کلی خود دارد و نیز سرزندگی و شادابی که در آن دیده می‌شود، دربرگیرنده دانه‌های معماری ارزشمندی است که هر یک راوی داستانی از تاریخ و سرگذشت این مرزوبوم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha